2 Ekim 2007 Salı

CONTEMPORARYISTANBUL 2007 ETKİNLİĞİ

levissi Sanat Galerisi 2007 Contemporary Istanbul etkinliğine ''A'' salonunda katılıyor.

SANATÇILAR.

Elif Bilgin/heykel

Çetin Bilgin/resim



Profil

Contemporary Istanbul jürisi tarafından seçilen ulusal ve uluslararası galerilerin katılımıyla oluşan ve çağdaş sanatın sunulduğu bir uluslararası çağdaş sanat buluşması.

Kapsam

Resim, Heykel, Seramik, Video, Fotoğraf, Yerleştirme, Gravür/Kâğıt üzeri işler, Sayılı baskılar

Etkinlik Tarihi

29 Kasım - 02 Aralık 2007

Ziyaret Saatleri

29 Kasım 2007 / 11:00 - 20:00 (uzun gece)

30 Kasım, 01 - 02 Aralık 2007 / 11:00 - 21:00

Etkinlik Mekânı

Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı - Rumeli Binası

Organizatör

İkon Events

Proje Yönetimi

Orhan Taner boşlukDirektör

Contemporary İstanbul' Fuarı'nın Yönetmeni Orhan Taner :

‘’BİYOGRAFİ’’

İstanbul doğumlu. Alman Lisesi'ni bitirdi. Amerika'da New York Hamilton College'de matematik okudu. Harvard Üniversitesi'nde yüksek lisans yaptı. 15 yıl Bankers Trust şirketinde "manager director" olarak çalıştı. Bu arada İş Bankası ve Bankers Trust ortaklığı ile 1989 yılında Türk- Merchant Bank'in kuruluşunda görev aldı. Evli ve bir çocuğu var. Yaşamını Göcek'le İstanbul arasında pay ederek sürdürüyor. Contemporary İstanbul Sanat Fuarı'nın direktörlüğü görevini yürütüyor.

Süleyman Okan boşlukYardımcı Direktör, Uluslararası Katılımcılar

Buğra Uzunçelebi boşlukProje Koordinatörü

Tolga Uzunçelebi boşlukAsistan Proje Koordinatörü

İkon Events

Ali Güreli boşlukYönetim Kurulu Başkanı

Rabia Bakıcı boşlukYönetim Kurulu Başkan Yardımcısı

Hukuk Danışmanı

İlker Ünsever

İletişim Danışmanı

PROiletişim Danışmanlığı

Görsel Tasarım

Republica

Web Tasarım

Kenan Barış Çelik

1996 yılından bu yana Türkiye'nin tek Kongre Merkezi olarak turizm sektörüne hizmet veren İstanbul Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı, 2.000 kişilik "Anadolu Auditorium" ve 2000 senesinde hizmete giren, aynı zamanda "İstanbul'un En Büyük Balo Salonu" ünvanına da sahip Rumeli Fuar ve Sergi Merkezi ile birlikte, toplam 26 salonunda çok amaçlı toplantı ve organizasyonlara ev sahipliği yapmaktadır.

5 yıldızlı yiyecek ve içecek hizmeti veren Borsa Restaurant ise, 5.000 kişiye kadar olan organizasyonlarda damaklarda unutulmaz tat bırakan Türk mutfağından seçme menüleri ve kusursuz servisi ile organizasyonlarda başarıyı tamamlayıcı unsurdur.
İstanbul Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı'nın genç, dinamik ve profesyonel kadrosu mükemmeli yakalamak ve özellikle "kongre turizmi"nin ülkemizde hak ettiği yere gelebilmesi adına profesyonel ekip ruhuyla ve titizlikle çalışmaktadır. Modern teknik ekipmanları ve eğitimli personeli ile Türkiye'de olduğu kadar yurtdışında da ülkemizi temsil edip, istenilen ve hayal edilen muhteşem organizasyonlara imza atmaktadır.

www.icec.org

Dünyanın en genç sanat fuarları arasında yer alan ve şimdiden temsil ettiği bölgenin en önemli sanat fuarı olmaya aday Contemporary Istanbul, 2007 senesinde daha da fazla sanatseverle buluşmaya hazırlanıyor. 2006'daki başarılı açılışının ardından, İstanbul'daki güncel sanat ajandasını da takip ederek sanat piyasasının en aktif dönemlerinden Kasım sonunda, Contemporary Istanbul'07 karşınıza çıkıyor.

Contemporary Istanbul 2007 bir önceki fuarın başarısını temel alarak, 29 Kasım-2 Aralık tarihleri arasında kapılarını açacak. Batı ve Kuzey dünyası kadar Doğu ve Güney dünyasından da galerilere ev sahipliği yapacak olan CI'07, 2006'ya oranla daha fazla kurumu ve etkinliği Lütfi Kırdar'ın çatısı altında birleştirmeyi ve sanatseverlere tartışma panellerinden müzik gecelerine kadar gösterilen sanatı destekleyecek yan aktiviteler sunmayı hedefliyor.

Contemporary Istanbul'un çağdaş sanat dünyasında oluşturmayı umduğu kültürlerarası diyaloğun binlerce yıllık sembolü, Doğu ile Batı'nın birleşme noktası olarak tarihte eşsiz bir yer edinmiş olan İstanbul, 2010 Avrupa Kültür Başkenti olmaya hazırlanırken Türk ve dünya sanatını buluşturacak bu fuara ev sahipliği etmek için ideal bir nokta olarak öne çıkıyor.

Çağdaş sanatı temsil eden galerilerin ve sanatçıların yanı sıra, sanat dünyasını takip eden bütün sanatseverleri, küratörleri, kolektörleri ve eleştirmenleri, 2007 yılında da Contemporary Istanbul'a bekliyoruz…….contempoary istanbul

Hiç yorum yok:

İLHAN GÜMÜŞYAN

SERGİ

25 ARALIK -15 ocak 2007 TARİHİNDE ATATÜRK KÜLTÜR MERKEZİNDE SERGİ;''PARÇALANMALAR''
ÇETİN BİLGİNİN 10 YILLIK SERÜVENİ

PARÇALANMALAR.

HİLMİ SEÇKİN.

................................. İmge ; modern süreçlerde temsil ettiğinin rolünü üstlenirken iktidar olma şansını da elinde tutar. Zaman olgusunun kıskacında amaç bütüne yaklaşmaktır. İmgenin dolaşımını irdelemek bir yapıt hakkındaki ip uçlarını ele geçirmemize yarayacaktır.

Öncelikli olarak imge; kendi dışında bir şeyin suretidir ve kendi dışında bir şeyi imlediği anda başka bir şeyi de temsil eder.Kavranılma anında da kendi ile görüneni terk eder. İmge; kendinde temsilin vucut bulmasına ,tanımlanmasına izin vermez. Benzeşim üzerine kurulmuştur.Sanatçının algılama biçim değerleri; yarattıkları boşlukta ne öncesine ne de sonrası bir gerçekliğe şans tanır. Büyü ; o anki boşlukta salınan imgenin zamansız ve mekansızlık ilişkisinin kendini izleyenin bilinç dışında tanımlanmasında oluşur.

Çetin Bilgin’in resimleri şiirsel kurgu ve imgeler üzerine ucu açık tasarımlardır. Resimlerinin anahtar kavramlarından birini de ‘’parçalanma olgusu ‘’ oluşturur.

Paramparça ile start alan parçaların bir araya gelişleri bir bütün olma kaygısı yerine yeniden parçalanma heyecanı ile ihtiyaçları kadar örtüşürler.Yıkım ,kendilerini imha,her zaman parçaların bir birleriyle örtüşmesini amaçlar gibidir .Parçalar yeni bir form kaygısıyla var olabilirlik ihtimaline rağmen ‘’bütün’’ ilişkisini sadece sürpriz geçişlerin yaratılma sürecinde var ederler . Parçalanmalar yeni bir bütünü oluşturmaya veya yeni bir formu somutlaştırmaya çalışmazlar. Parça ve bütün ilişkisinde amaç ortadan kaldırılmıştır. Ucu açık ve her an geri çekilebilir bir ilişkiyi tanımlarlar. İç içe girmiş parçalar bir‘’söylemde’’ bütünler ve yeni bir parçalanmanın ip uçlarını da ele vermekten kaçınmazlar.

Resme başlarkan başından beri var olan parçalanmalar ortada başıboş dolaşan parçalardan bir bütün oldurma kaygısı taşımaz onlara içsel mantığıyla haraket yetisi sağlarlar.Parçalar birbirleri ile sarmalanırken ,birbirlerine boşlukta düşüşün ölüm dokunuşları hakkını tanırlar. Kendi algılama serüveninde ele geçirdiği parçalanmaların birbirlerine geçiş sürelerinde hayat hakkı tanır daha önce köprülerle bir aradalığı oluşturan birliktelikler de yeniden parçalanarak tekrar start aldıkları noktaya gelirler.Sonuç sonsuz önermeler.Bitmemişlik , bir yeniden yaratım olgusuyla gerçekleşir.Parçaların birleşme ve ayrışma serüveninde iktidar olma şansları yoktur.

Bu doğurganlık Çetin Bilgin’e sürekli bir üretim olanağı sunarken doyumsuzluğu da beraberinde getirir.Çetin Bilgin eline geçirdiği kendi kaleydeskopunun sonsuz önermeleri ile yarış içindedir………………………………………………………………………………………